18 Ocak 2011 Salı

Tortillada Salsa Soslu Hindi


On dakikadır ne isim versem diye düşünüyorum...Fajita desem? Quesadilla mı yazsam? Dürüm mü desem? Fajita olmaz sunumu değişik. İçinde siyah fasulye yerine barbunya var. Et hindi eti. Quesadillaya daha çok benziyor ama tortillayı dürüm gibi sardım. Sos üçünde de aynı, yani salsa sos. Yine de orijinaline sadık kalamadığım için sizleri yanıltmak istemedim. Tortillada salsa soslu hindi demek istedim. Adı ne olursa olsun lezzeti fajita ve quesadilla ile aynı oldu.
SADECEEEE tortilla ekmeğinin 25 cm çapında bir adeti 69 gram. Yanlış okumadınız ben hayretler içinde kaldım. Çünkü benim açtığım gül böreklerin bir bezesi 60-65 gram. Koskocaman bir hamur ile aynı. Bu nedenle tortilla hamurunu bir daha kendim yapmaya karar verdim.

MALZEMELER:
3 adet tortilla
1 adet beyaz kuru soğan (piyaz doğranmış)
1 adet California sarı dolmalık biber
400 gram hindi bonfile (straganof doğranmış)
150 gram haşlanmış kuru barbun fasulye
Taze kişniş
Tuz ve karabiber
Salsa Sos
2 adet domates (birisi rendelenmiş, diğeri kabukları soyulup zar gibi doğranmış)
2 diş sarımsak
3 adet taze soğan
1/2 limon suyu
Taze kişniş
1 çay kaşığı toz kişniş
1 çay kaşığı tatlı toz biber
Acı pul biber
Tuz ve karabiber
YAPILIŞI:
1- Vog tavayı kızdıralım, rivyera zeytinyağını koyalım ve hindi etlerini ekleyelim. 10 dakika kavurduktan sonra piyaz doğranmış soğanları, ince doğranmış sarımsakları ve doğranmış california biberi ekleyelim. Yaklaşık 10 dakika daha kavurduktan sonra barbunyayı da ekleyip ısınıncaya kadar tavada döndürelim. Çok ince kıyılmış kişnişi, tuz ve karabiberi ekleyip tavayı ateşten alalım.
2- Vog tavadaki hindi etine soğanları ekledikten sonra başka bir tavada salsa sosun yapımına başlayalım (salsa sos ve hindi etinin sıcaklıkları aynı olmalı)
3- Tavaya rivyera zeytinyağını ve ince kıyılmış taze soğanları ve sarımsakları  ekleyelim. 5 dakika sonra kırmızı toz biberi ekleyip biber kokusunu duyuncaya kadar kavuralım. Domatesleri ekleyelim tavaya. Domatesler yumuşayıncaya kadar kavuralım. Acı pul biber, tuz, karabiber, kişniş tozu ve ince kıyılmış taze kişnişi ekleyelim. Bir iki kez karıştırıp limon suyunu ekleyelim. Bir taşım kaynadıktan sonra ateşten alalım.
4- Tortillaları pamuklu beze sarıp üzerine spreyle su püskürtelim. 180 derecede ısıtılmış fırında ısınmasını sağlayalım (tavada ısıtılan tortilla ekmekleri sertleştiği için bu şekilde ısıtıyoruz )
5- Tortilla ekmeklerini diğer ısıtma şekli de şöyle: Tencereye su koyup kaynatalım. Üzerine süzgü yerleştirelim. Süzgünün üzerine yine pamuklu mutfak bezi sererek tortillaları su buharında ısıtalım.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More