9 Ocak 2011 Pazar

Sucuklu Kaşarlı Kumru




Kumruyu çoookk severiz. Uzun zamandır bu tarifi sizlerle paylaşmak istemiştim. Bir defa pişirdim fotoğraf makinemin şarjı bitti. Bir defasında çok seri tükettik fotoğrafını çekemedim. Bu nedenle bugün önce fotoğraf çektim sonra ikram ettim.
Boyos, kumru, gevrek...İzmir!!!
Bu kumru; simitçilerde satılan içine peynir, domates istenirse haşlanmış yumurta eklenen susamlı kumru. Pazar kahvaltıları için muhteşem bir lezzet. Ben bir tepsisini yuvarlak bezeledim. Diğerlerine kumru şeklini verdim. Ben yoğurduğum hamuru 12 eşit parçaya ayırdım. Daha büyük olmasını istiyorsanız 10 eşit parçaya bölebilirsiniz. Fırından çıktıktan sonra ılınmasını bekledim. İçlerine sucuk, kaşar peyniri, domates koyarak servis yaptım. Çok güzel bir reçete. Orhaannn Güzide' ye mutlaka bir tartı hediye al...Biraz önce bir arkadaşımız "biz bardak ölçüsünden anlarız" demişti bana. Bardak ölçülerine şiddetle karşıyım. Sadece paşabahçe stoklarında onlarca su bardağı var. Mutfakta acemi ve tecrübesiz olanlar bardak ölçülerinde çok başarılı olamıyorlar. 200 ml bardak ölçüsüne üç yumurta yazılıyor. Evdeki bardak 300 ml ise beş yumurta kaldırıyor hamur. Bu kez de lezzet değişiyor. TARTISIZ OLMAZZZ diyorum yine...


MALZEMELER:
175 gram yoğurt
4 yumurta (yumurtalardan birinin sarısını kumruların üzerine sürmek içn ayıralım)
150 gram çiçekyağı
100 gram süt
6 gram kuru maya
60 gram toz şeker
12 gram tuz
850 gram un (un değişikliklerinde 950 grama kadar çıkabilir veya 800 grama kadar azalabilir )
YAPILIŞI:
1- Sıcağa yakın ılık süt, maya, toz şekeri karıştıralım ve sıcak bir yerde 15 dakika mayalanmasını bekleyelim.
2- Tüm malzemeleri ekleyerek 5 dakika kadar yoğuralım. Hamur ele yapışmayacak kıvamda olmalı (veya kulak memesi kıvamında).
3- Yoğurduğumuz hamuru çok az un serptiğimiz bir kaba koyalım. Üzerine süzgü ile un serpelim. Ve pamuklu bir bezle örtelim. Naylona saralım ve sıcak bir yerde 45 dakika mayalandıralım.
4- Süre dolunca az unlanmış bir tezgahta yumruklayarak 4 dakika yoğuralım (yumruklamayı daima dışardan içeriye doğru yapmalıyız, yani hamur hep ortada toplanmalı).
5- Yine üzerine un serperek pamuklu bir bezle örtelim. Tekrar naylona sararak bir saat daha mayalandıralım.
6- Bu hamurdan 112 gramlık 12 adet beze çıktı. Bir tepsisini yuvarlak bezeledim. İkinci tepsiyi kumru gibi şekillendirdim. Keskin bir bıçakla (ben maket bıçağı kullanıyorum, çünkü ucu eskidikçe kırıp yeni ucu kullanabiliyorum) tek darbede kesik atalım.
7- Fırçayla çırpılmış yumurta sarılarını sürelim. Çok bol olarak susamla süsleyelim. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirelim ( değişik fırınlarda süre değişebiliyor, kontrol etmeden ve kızarmadan çıkarmayalım).
8- Fırından çıkardıktan sonra ılınmasını bekleyelim. Ortalarından kesip tereyağı sürelim. Kaşar peyniri, kızarmış sucuk veya salam, sosis ve domates yerleştirelim. Afiyetle yiyelim.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More