10 Ocak 2011 Pazartesi

Siyah Kuru Fasulye


Bir haftadır siyah fasulye pişirmeye sıra gelemedi. Sezon pirinç Peru' dan ithal etmiş. Ben de real markette gördüm ve satın aldım. Bu tür marketlere sadece dolaşmak ve bilgi edinmek için gittiğim çok oluyor. Çünkü yeni ürünleri ancak böyle öğrenebiliyorum. Herkesin merak alanı çok değişik oluyor. Ben reyonlara tıpkı kuyumcu veya butik vitrinlerine bakar gibi bakıyorum. Saatlerce keyifle zaman geçirebiliyorum. Ürünlerde katkı maddesi var mı diye merak ediyorum, yeni bir ürünü dakikalarca okuyorum, unları inceliyorum vs.
Siyah fasulyeyi kaptım kapmasına ama özelliklerini bilmiyorum. Önceden hiç pişirmedim. Yemek bloglarınde gezindim, tarif bulamadım. Şili kökenli bir fasulye olduğundan yabancı yemek bloglarına bakmaya karar verdim. Ve sonuca ulaştım. Geceden ıslatıp 3-4 kez suyunun değiştirilmesi gerektiğini ve haşlanmadan pişirilmesini önemle yazmışlar. Ve düdüklü tencere kullanmadan pişirilmiş. Çabuk piştiği ama gece ıslattıktan sonra haşlanırsa dağılacağını öğrendim. Sonuçta dersimi sıkı çalıştım ama...Bazı yazılanlara da pek aklım yatmadı. Ama ilk uyguladığım tarifi mutlaka aslına uygun yapmaya özen gösteriyorum. Bunu da öyle uyguladım.
Siyah fasulyeler 500 er gram paketlenmiş  Ben tamamını kullanmak istemedim. Yarısını ıslattım, çünkü diğer yarısını da kısa bir zaman sonra kendi bilgilerime göre pişireceğim.
Örneğin bugün siyah fasulyeyi düdüklü tencerede pişirmedim. Ama normal tencerede 45 dakikada pişti. Suyu koyu renk oldu. Düdüklü tencerede pişen tüm yemeklerin rengi pırıl pırıl oluyor.
Çok lezzetli bir fasulye cinsi olduğu tartışmasız. Çok da lezzetli oldu. İkinci pişirmemde tüm farkı yada farksızlığı birlikte göreceğiz. Şimdi tarifimi sizlerle paylaşmalıyım. Bu arada siyah fasulye ile ilgili bilgi edinmek isterseniz burayı tıklayabilirsiniz.

MALZEMELER:
250 gram geceden ıslatılmış siyah fasulye
1 adet kuru soğan
3 adet sivri acı biber
3 adet domates (kabukları soyulmuş ve kuşbaşı doğranmış)
1 yemek kaşığı biber salçası
3 sap taze soğan (bir cm uzunluğunda kesilmiş)
2 sap pırasa (2 cm boyunda dilimlenmiş)
1 adet elma (kabukları soyulmuş, soyacakla içi çıkarılmış ve enine kalınca dilimlenmiş)
1 adet patates (zar gibi doğranmış)
1 çay kaşığı acı pul biber
5 adet kakule (gaz giderici özelliği olduğu için kullanılıyor, minik çekirdek gibi, içinin tohumları kullanılıyor)
1/2 çay kaşığı zerdeçal, tarçın, köri, tuz
Çok az muskat ve zencefil rendesi
40 gram rivyera zeytinyağı
650 gram sıcak su
YAPILIŞI:
1- Siyah fasulyeyi geceden ıslatalım ve 4-5 kez suyunu değiştirelim.
2- Çelik tencerede yağı az kızdıralım sarımsak ve soğanı ekleyip 5 dakika kavuralım. Zencefil, kakule ve muskatı ekleyip aromalarının yağa geçmesini sağlayalım.
3- Domatesi ekleyip 5 dakika kavuralım. Salçayı ekleyelim 3 dakika daha kavuralım.
4- Pırasayı ve süzülmüş siyah fasulyeyi ekleyelim. Tencereyi sallayarak salçalı sosla karışmalarını sağlayalım.
5- Sıcak suyu ve tuzu ekleyelim. Kaynamaya başlayınca en küçük ocakta ve en kısık ateşte 45 dakika pişirelim.
6- Kaynamaya başladıktan 10 dakika sonra patatesleri ve yeşil biberleri ekleyelim. En üste dilim elmalarımızı yerleştirelim. Defne yapraklarını da koyalım.
7- Pişmesine 15 dakika kala tüm baharatları ekleyelim. Yemeklerin su miktarı mutfaklara göre değişiklik gösterebilir. 30 uncu dakikada suyu az geldiyse ekleyebilirsiniz.




,

1 yorum yap:

Yemek Atlasi dedi ki...

Ellerinize saglik. Fotograflari cok guzel cekmissiniz. Bu tur siyah fasulye yemeklerini ozellikle Kubalilar cok yaparlar. Hatta bizdeki ekmek yerine Kuba mutfaginda siyah fasulye ve pilav vardir.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More