26 Ocak 2011 Çarşamba

Cevizli Üzümlü Çikolatalı ve Tarçınlı Ekmek




Blogumda galiba en çok ekmek reçetelerine yer veriyorum. Bunun nedeni de ekmeğimizi evde yapıyor olmam. Ekmek hamur reçetem uzun zamandır değişmiyor. Üstelik yemeğin yanında tüketeceğimiz ekmek dışında her gün mutlaka çikolatalı ekmek de yapıyorum. Çikolatalı ekmeğin kalorisinin diğer tatlılardan daha az olduğunu düşünüyorum. Hem tam tahıllı unlardan oluyor hem de yağ, şeker, yumurta yok.
Ekmek kalıbı olarak artık kek kalıbı yerine pasta kasnağı kullanıyorum. Bu nedenle bir tepsimi ekmek için ayırmak durumunda kaldım. Tepsinin zeminine yağlı kağıt seriyorum. Yağlı kağıda un serpiyorum ve iki adet pasta kasnağını yağlı kağıdın üzerine yerleştiriyorum. İkinci mayalanmada ekmek hamurlarını kasnağa yerleştirip mayalandırıyorum. Pişen ekmek hamurunun kasnaktan kolay çıktığını ve daha şekilli olduğunu düşünüyorum. Bugün de ceviz, tarçın ve kuru üzüm çikolataya çok yakışacağı için, malzemeyi zenginleştirmek istedim.
Aşağıda yazılan malzemelerden çıkan hamurdan iki adet topan ekmeğim oldu. Bunlardan birisi "fırın ekmeği" diğeri "çikolatalı ekmek". Ekmek hamurunun yapım aşamasına buradan ulaşabilirsiniz.
Malzemeler:
200 gram beyaz un
400 gram tam buğday unu
150 gram kepekli un
6 gram kuru maya
400-410 gram ılık su
12 gram tuz
15 gram çiçekyağ
Çikolatalı ekmek malzemesi:
150 gram damla çikolata
50 gram kuru üzüm (ıslatmadan ekledim hamura)
3 gram tarçın
75 gram kırık ceviz
Ekmeklerin ikinci mayalanmasından önce hamuru ikiye bölelim. Çikolatalı ekmek hamuruna önce tarçını ekleyip yoğuralım. Tarçın hamura karıştıktan sonra ceviz, kuru üzüm ve çikolatayı ekleyerek tekrar yoğuralım.

1 yorum yap:

dokuzuncubulut dedi ki...

Harika kabarmış, çok lezzetli görünüyor Nalan Hanım. Çay saatlerinde tek başına bile ikram edilebilir...
Ben de ekmeğimi evde yaparım. Hem daha sağlıklı, hem de kendi zevkinize göre değişik lezzetler çıkarabiliyorsunuz.
Ellerinize sağlık olsun, sevgiler.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More