17 Aralık 2010 Cuma

Tahinli Kurabiye


Bazı kurabiyelere malzeme hakkını vermek gerekiyor. Genellikle tam buğday unu, kepekli un, çavdar unu, yulaf unu kullanmama rağmen tahinli kurabiyeyi beyaz unla yapmak istedim. Bundan önce pekmezli ve tahinli kurabiyeyi tam buğday ununla yapmıştım ve kıtır olsun diye nişasta eklemiştim. Şimdi un kurabiyesi tadını yakalamak istediğim için beyaz un kullanmayı tercih ettim. Ceviz yerine de fındık kullandım. Şimdi malzemelerini ve tarifini yazmak istiyorum.

MALZEMELER:
100 gram tahin
145 gram margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)
235 gram beyaz un
130 gram pudra şekeri
65 gram toz fındık
7 gram kabartma tozu
Üzeri için pudra şekeri
YAPILIŞI:
1- Fındık dışında tüm malzemeleri yoğuralım. En son toz fındığı da ekleyelim ve iki dakika daha hamurun özleşmesini sağlayalım.
2- Hamuru bir saat dinlendirelim. Ceviz büyüklüğünde yuvarlak bezeler yapalım. Kurabiye kalıplarıyle ortalarına bastırarak şekil verelim.
3- 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirelim. Ilındıktan sonra üstlerine pudra şekeri serpelim.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More