2 Aralık 2010 Perşembe

Muzlu Hawai Ekmek



Tek kelimeyle harika bir ekmek mi kek mi desem?
Mutfakta zaman geçirmeyi ve değişiklikleri seviyorsanız okur okumaz denemelisiniz diyorum. Yapımı çok kolay, malzemesi de kolay bulunabilir bir ekmek tarifi. Muzu sevmeyen yok denecek kadar da azdır sanıyorum. Hawai' nin en sevilen ve özellikle kahvaltılarda en çok aranan ekmeği. Bizim kahvaltılarımızdaki pişi, börek, simit gibi geleneksel bir ekmek. İlk kez pişirdiğim için tarife sadık kaldım. Çünkü orijinali böyle. Bundan sonra şeker yerine pekmez koyarak denemek istiyorum.


MALZEMELERİ:
150 gram toz badem (metro da APM marka kiloluk satılıyor)
1 kg muz (kabukları soyulduktan sonra tartalım)
150 gram şeker
300 gram tam buğday unu
2 çorba kaşığı rivyera zeytinyağı
3 adet yumurta
1 çay kaşığı vanilyalı şeker
10 gram karbonat
5 gram kabartma tozu
YAPILIŞI:
1- Muzu soyalım ve şekerle karıştıralım. Çatalla iyice ezelim.
2- Yumurtaları ekleyelim ve 5 dakika mikserle çırpalım.
3- Yağı ekleyip çırpmaya devam edelim.
4- Un, kabartma tozu ve karbonatı harmanlayalım. Yumurtalı malzemeye ekleyip üç dakika daha çırpalım. En son vanilyayı ve toz bademi ekleyelim.
5- Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 45 dakika pişirelim (aldığım tarifte 160 derecede 40 dakika yazıyordu. Ortasına bıçak batırdığımda pişmediğini gördüm ve bu nedenle fırının derecesini ve pişme süresini yükselttim.). Siz de ekmeği fırından çıkarmadan mutlaka ortasına kürdan veya bıçak batırmalısınız.



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More