20 Aralık 2010 Pazartesi

Mantar Sote



Alışverişe gittiğim gün mantar sote yapmaya zamanım kalmadı. Restoran gibi mantarın toplu kullanıldığı yerlerde, mantar geldiği gün kararmaması için haşlanır. Ben de mantarı haşlayarak, daha sonra kullanmaya karar verdim. 750 gram mantarım vardı.  Çelik tencereye bir limonun kabuklarını soyarak dilim dilim doğradım. Ve elimle ezerek limonun suyunu çıkardım. Yarım çay bardağı su ve bir tatlı kaşığı tepeleme un ile iyice karıştırarak bulamaç yaptım. Mantarları üç dört kez ovarak yıkadıktan sonra, limonlu suyun içine bütün olarak (dilimlenirse daha çok kararıyor) atarak ateşe koydum. Kaynadıktan sonra ateşi kısarak beş dakika daha pişirdim. Soğuduktan sonra buz dolabına kaldırdım. Ve üç gün sonra yani bugün sotesini yaptım. 

MALZEMELER:
750 gram haşlanmış mantar
Yarım çay bardağı rivyera zeytinyağı
1 adet kuru soğan
2 adet taze soğan
2 diş sarımsak
2 adet domates
3 adet taze biber
Tuz, karabiber, kuru maydonoz, kuru dereotu
3 yemek kaşığı taze krema
YAPILIŞI:
1- Çelik tencereye yağı koyup hafif kızdıralım, ince doğranmış sarımsak ve soğanları ekleyelim.
2- Beş dakika kavurduktan sonra biberleri ekleyip kavurmaya devam edelim.
3- Kabukları soyulmuş ve kuşbaşı doğranmış domatesleri de ilave edelim. Domatesler yumuşayıp özleştikten sonra boyuna dilimlenmiş ve suyu süzülmüş mantarları tencereye atalım. Beş dakika mantarlarla domatesli suyun özleşmesini bekleyelim.
4- Tuz ve baharatları ekleyelim. En son kremayı ekleyip kaynamasına izin vermeden ocaktan alalım.
İstenirse tek kişilik güveçlere koyup, üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ekleyip, kaşar peyniri kızarıncaya kadar fırınlayabiliriz. Özellikle benim gibi et sevmeyenler için inanılmaz protein kaynağı. Üstelik çok da doyurucu.



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More