18 Aralık 2010 Cumartesi

Beşamel Soslu Kaşarlı Tavuk



Çok uzun zamandır yapmak istediğim bir yemekti. İlk mekanım Hanımeli' nin en sevilen yemeğiydi. Günde iki kez yapılırdı taze tüketilsin diye. Yaklaşık dört yıldır yapmamıştım. Son işyerimin menüsüne de koymak istemiştim ama, sonradan vazgeçtim. Hanımeli' ne özgü kalsın istedim. Yeni bir mekan açarsam menümün en baş yemeklerinden olacağından eminim. Yemeğin yapımı zaman alıyor ama, tavuğu iki gün önceden haşladığım için bugün sadece beşamel sosu hazırladım. Kremamı da bir hafta önceden kendim yapmıştım. Sonunda müthiş lezzetli, pasta gibi beşamel soslu tavuk yemiş olduk. En kısa zamanda denemenizi öneriyorum.

MALZEMELERİ:
445 gram haşlanmış tavuk bonfile
70 gram rivyera zeytinyağı
80 gram un
200 gram süt
400 gram tavuk suyu
150 gram krema
2 adet yumurta
100 gram kaşar peyniri
7 gram tuz
Tuzlukla karabiber
YAPILIŞI:
1- 70 gram rivyera zeytinyağını hafif  kızdıralım ve unu beş dakika kısık ateşte kavuralım.
2- Soğuk süt ve tavuk suyunu ekleyelim. Kaynayıncaya kadar çırpacakla karıştıralım. Tuzunu ekleyelim. Beş dakika daha kısık ateşte kaynatmaya devam edelim.
3- Ocaktan alalım ve yumurtaları tek tek ekleyerek çırpalım.
4- 150 gram kremayı da ekleyelim ve iyice karışıncaya kadar çırpalım. En son tuzlukla karabiber ekleyelim.
5- Haşlanmış ve tiftiklenmiş tavuk etini 28 cm çapında tart kalıbına düzgün bir şekilde dağıtalım.
6- Tavukların üzerine sosumuzu dökelim. Spatula ile düzgünleştirelim ve rendelenmiş kaşarı serpelim.
7- Önceden 190 derecede ısıtılmış fırında 25 dakika kaşar peynirleri kızarıncaya kadar pişirelim.




0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More