9 Kasım 2010 Salı

Zeytinyağlı Yer Elması

 Ankara'da yer elması da buldum ya...Gerisi hava civa (rahmetli babamın kullandığı bu deyimi ben de çok kullanırım). Güleceksiniz ama kabuk rengi bile değişik renk. Bordo gibi. Benim bildiğim yer elmasının kabuğu kirli beyaz olurdu. 'Üzümün çöpü armutun sapı' deyimi ne çok yakıştı bana değil mi? Sonuçta yer elması işte...
Gerçekten yer elmasını çok severim. Tatlı bir sebze olduğu için sarımsağını çok kullandım. Acı pul biber ve kimyon da çok yakışır yer elmasına. Sebze severler mutfağa hemen...
MALZEMELERİ:
950 gram yer elması
1 patates
2 havuç
1 kuru soğan
3 sap taze soğan
4 diş sarımsak
1/2 kahve fincanı pirinç (suda 10 dakika beklemiş)
1 çay bardağı konserve bezelye
8 dilim balkabağı (kabak tatlısından ayırıp derin dondurucuya koymuştum)
1 çay bardağı dilim paprika biber
YAPILIŞI:
1- Düdüklü tencereye yarım çay bardağı zeytinyağıyla birlikte soğanları ve sarımsakları ekleyip beş dakika kavuralım.
2- Yuvarlak dilim doğranmış havuçları, biberleri ve balkabaklarını da ekleyip 3 dakika daha kavurmaya devam edelim.
3- Küp küp doğranmış patatesi, dilimlenmiş yer elmasını, bezelye, tuz, kimyon, acı pulbiber, kuru reyhan, karabiber ve suyu süzülmüş pirinci ekleyip karıştıralım. Kahve fincanıyla 6 fincan sıcak suyunu da ekledikten sonra, düdüklü tencereyi kapatalım. Buharı çıkınca düdüğü indirelim ve kuvvetli tıslamasını bekleyip, 6 dakika tutalım ocakta. Ocağı kapattıktan 5 dakika sonra havasını alıp açalım( hemen açmıyoruz düdüklüyü çünkü biraz da kendi sıcağıyla pişiyor).



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More