20 Kasım 2010 Cumartesi

Köyden Gelenler



Biberler ekrandan fırlayacakmış gibi görünüyorlar. Çoğunu temizleyip derin dondurucuya kaldırdım.

Özen ve Özden hanım ilkokulunuzu tanıdınız mı?
Bu fotoğrafları Kertme Köyünün internet sayfasından buldum.


Kız kuzum bayram tatilini geçirmek üzere Samsun'a gitmişti. Anneanne ve dedesi, dayıları, teyzeleri (kıskanıyorum resmen) yaz mevsimi ve özel günlerde Kertme köyünde yaşıyorlar. Hayriye Hanım (anneanne) tereyağını, çökeleğini, pekmezini kendi yapıyor. Sebzelerin bir kısmını kendi bahçelerinde yetiştiriyorlar. Bu sabah oradan kuzumla birlikte neler neler geldi. Uzun zamandır Kertme köyü tereyağını kullanıyorum. Nasıl bir lezzet nasıl bir saflık...Pekmez de bir harika. Ya çökelek( sabah ilk işim bolca bahçe biberi doğrayarak yumurtalı çökelek yapmak oldu) ona ne desem ki. Çökeleği sürekli yiyecek kadar seviyorum. Özden hanımcım (teyze) balkabağı, biber, pazı, karalahana göndermiş. Üstelik balkabağının kabukları soyulup dilimlenmiş. Mısır unu, fındık ve yarmayı unutmamalıyım.
Bu kadar temiz bu kadar kaliteli ürünlerin fiyatları da komik denecek kadar ucuz. Diğer ülkelerin yöresel ürünleri tüm dünyada tanıtılırken, tüm dünyaca tanınırken biz kendi köylerimizin ürünlerini bile bilmiyoruz.  
Yumurtalı çökeleği yaptıktan sonra, balkabağını tatlı olarak pişirdim. Bu kez daha önce yaptığım balkabağı tatlılarından kalan şerbetleri kullandım. Hem şerbetler değerlenmiş oldu, hem de içinde bıraktığım tarçın çubuğu, karanfil ve zencefil sayesinde aroması kuvvetli oldu. Böylece şekeri de çok az kullandım. Şerbetleri tepsideki kabakların üzerine döktüm. En üstüne de toz şekeri gezdirdim. Bir çubuk tarçın, taze zencefil, beş adet karanfil ve ilk kez muskat rendesi ekledim. Elmalı tarçınlı sütlaçtan sonra muskatı sıkça kullanır oldum. Beş dakika kaynattıktan sonra, 170 derece ısıtılmış fırında 35 dakika pişirdim. Kabak o kadar lezzetli ki dış kabuklarını atmaya kıyamadım. Çorbada kullanmak üzere derin dondurucuya kaldırdım.
Herşey için çok teşekkür ediyorum sizlere. Böyle güzel, güvenilir köy tereyağını yıllardır yememiştim. Ellerinize emeklerinize sağlık Hayriye ve Özden hanımcım. 
Temizlenerek gönderilmesine rağmen yine gördüğünüz gibi 494 gram fire verdi. Çorbalık kabak olarak derin
dondurucuya kaldırdım.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More