3 Kasım 2010 Çarşamba

Kabak Tatlısı

Kış Mevsiminde vazgeçemediklerimizden kabak tatlısı. Mutlaka ceviz olmalı, kaymak ve sade dondurma tercihe göre değişebilir derdim daima.
Antalya' da kabak tatlısının tahinle ikram edildiğini öğrendim kız kuzumdan. Hiç duymamıştım. Bundan önce özene bezene yaptığım tatlıdan bir lokmacık bile yiyemedi. Çok sevdiğini de biliyordum. Tahinsiz yiyemem deyince gerçekten çok şaşırdım. Bugün kabak almadan önce, tahini attım sepetime. Önce tahin, üzerine de ceviz serpiliyormuş. Biz de çok beğendik. Zaten tahin pekmez ikilisi eşim ve benim için vazgeçilmez bir karışım. Kaşıkla yiyesim geliyor. Değişik lezzetler denemeyi seviyorsanız, bir sonraki kabak tatlınızı tahinle deneyebilirsiniz. Afiyet olsun...
YAPILIŞI:
950 gram( kabukları soyulduktan sonra, net ağırlığı) dilimlenmiş balkabağını tepsiye yerleştirelim. Üzerine 450 gram tozşekeri serpip, bir saat bekleyelim.
Son iki kez pişirdiğim kabak tatlısına hiç su koymadım. Bu günkü kabak, temizlenmiş ve doğranmış olduğu için susuzdu. Bir kahve fincanı ekledim. Pazardan kestirip alıyorsanız, tazeliği nedeniyle su kaldırmıyor.
İnce doğranmış taze zencefil, iki adet çubuk tarçın ve beş adet karanfili de tepsiye ekleyelim. 20 dakika ocakta pişirip, 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika daha pişirelim.
Soğuduktan sonra servis tabaklarına alıp, üzerine önce tahin sonra ceviz serpelim. Afiyetle yiyelim.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More