19 Ekim 2010 Salı

Terbiyeli Yeşil Çorba

Sebze yemeği veya salata yaparken, bir parçasını ayırıp, derin dondurucuya koymak alışkanlık oldu yıllardır. Bu gün de derin dondurucudan, yeşil olan tüm poşetleri çıkardım. Brokoli, ıspanak, kabak, yeşil biber, maydonoz vardı poşetlerimde.
Kabak iki taneydi, brokoli üç çiçek, ıspanak bir avuç, dört yeşil biber, biraz da maydonoz. Rengi değişmesin diye 100 gram pirinç, bir tane patates (küçük doğranmış) ve bir tane soğanla (küçük doğranmış) birlikte 1,5 kg su dolu tencereye ekledim.
50 gram zeytinyağı ve tuzunu katarak kaynamaya bıraktım. Kaynadıktan sonra ocağı kısarak yarım saat daha pişirdim. Ocaktan çekip, blender'den geçirdim. Tekrar ocağa aldım. Ve terbiyesini hazırladım.
Bu terbiyeyi, krema eklenmesi gereken çorbalarda sürekli kullanıyorum. Böylece krema kullanmamış oluyorum. Lezzet farkını anlamak için, terbiyeyi çorbaya eklemeden önce ve ekledikten sonra tatmanızı öneririm.
İki yumurta sarısını, bir su bardağı sütle çırptım ve çorbaya ekleyerek, çırpacakla karıştırmaya devam ettim. Tekrar kaynamaya başladı ve bir dakika sonra ocaktan aldım. İnanılmaz bir lezzet, mutlaka deneyin.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More