30 Ekim 2010 Cumartesi

Peynirli Poğaça

Bu poğaça hamuru anneme ait. Yıllardır kullandığı bir hamur. Bu gün mutfakta hem muhabbet ettik, hem de onun direktifleri doğrultusunda, akşamüstü çayı için hazırlık yaptık. Anne-kızlığın yaşı yok bence. ''Tarih tekerrürden ibaret'' derler ya... Ne karışmaak bana aman Allahım.
Yapacağım tatlı ve tuzluların hamurunu sırasıyla hazırladım, çünkü hepsini aynı zamanda pişirmek istedim her zaman ki gibi. Şimdi sırasıyla hepsinin tarifini yazmaya çalışacağım.

MALZEMELERİ:
2 yumurta
100 gram süt
90 gram yoğurt
3 gram tuz
10 gram kabartma tozu
525 gram un
125 gram yumuşamış margarin
125 gram sıvıyağ
3 gram sirke
YAPILIŞI:
1- Yumurtaların birinin akını peynire eklemek için, sarısını da bir çay kaşığı sirkeyle karıştırarak,  üzerine sürmek için ayıralım.
2- Tüm malzemeyi birlikte yoğurarak, üzerini streç filimle sararak, buzdolabında bir saat dinlendirelim.
3- 300 gram beyaz peynire, bir yumurta akı, toz kırmızı biber, bir demet dereotu, üç yeşil biber (çok ince doğranmış) ve karabiber ekleyelim.
4- Ben hamuru ikiye ayırdım. Yarısından küçük poğaçalar yaptım. Yarısını da, un serpilmiş tezgahta merdane ile dikdörtgen açarak, peynirli karışımı ortasına yerleştirip uzunlamasına birleştirdim. Ekli kısmı alta getirerek tepsiye yerleştirdim. Her iki tepsideki poğaçaların üzerine, sirkeyle karıştırdığım yumurta sarısını sürdüm. Üzerlerine çörek otu serptim. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında küçük poğaçaları 35 dakika, tek parça poğaçayı 40 dakika pişirdim.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More