1 Ekim 2010 Cuma

Kadınbudu Köfte

Herkesin  değişik ölçülerde yaptığı köftelerle dolu internet sayfaları. Size vereceğim bu tarif, yirmi yıl aynı ölçüde yapılmış, ve müşterilerim tarafından çok beğenilmiş bir köfte olduğu için, güvenerek yapabilirsiniz. İlk mekanımda ev yemekleri ve mantı ön plandaydı. Küçücük, kırmızı üzerine beyaz kalpli örtüleri olan bir yerdi. Önceki yazılarımda oniki yıl polis memurluğu yaptığımı yazmıştım. Bunun iki yılı İzmir Çiğli ve Menderes havaalanında 12-24 denilen bir çalışma şekliydi. Akşam 19.00 da nöbet aldığımızda, sabah 09.00 da çıkıyorduk nöbetten. Geceleri sıkıldığımda mutfağımızda tüm ekibe yetecek irmik helvası ve yemekler yapardım.
Sonra karakollara dağıtıldı  kadın memurlar, bana da evime yakın Bostanlı karakolu düştü. Elli  erkeğin içinde tek kadın olmak çok zor gelmişti önceleri. Ama tüm işlerimi hep severek yaptım ben. Sonra alıştık birbirimize. Çok değişik bir polistim ben. Masamın çekmecesi içinde karakol amirimiz yokken, akşam evde yapacağım taze fasulye, barbunya gibi sebzeleri ayıklardım.
İnsanlar birbirlerini nasıl kabulleniyorlar zamanla. Herkes emniyet kadrosunun kötü taraflarını biliyor...Ama bende öyle güzel anıları da var ki...Ben karakola gelince bayan dükkan sahipleri de,  karakola çay içmeye gelirledi. Mekan maceram da böyle başlamış oldu. Vedat adında polis arkadaşım (karakolda da yemek maceralarım çoktu), neden bir yer açmıyorsun dedi ve o deyiş. Şimdi nerede çalıştığını bilmiyorum ama, bir gün ulaşırsa siteme, tüm çalıştığım kadronun bana ulaşacağına tüm kalbimle inanıyorum. Ve oniki yıl sonra istifa ederek ilk mekanımı açmış oldum...
Hiç unutmuyorum, son maaşım 950.000 liraydı (gençlere M.Ö gibi gelecek bu rakam). Ve ben ilk gecemde aynı parayı kazanmıştım neredeyse. Gözlerim yerinden fırladı inanın ki. Ama hiç pişman değilim ayrıldığıma, çünkü şark hizmeti denilen göreve gitmem olası değildi.
Yine kadınbudu köfteden nerelere geliverdik. Ama olsun, beni tanımanızı istiyorum. Bu yemek blogu işine gönül verdim, yirmi yılın deneyimlerimi de her haliyle size aktarmak istiyorum.

MALZEMELERİ:
Yarım kilo yağsız dana kıyması
130 gram pirinç
2 diş sarımsak
225 gram suyu süzgüyle sıkılmış kuru soğan(kabukları soyulmuş soğan gramıdır)
Yarım demet maydonoz
3 yumurta
1 çay kaşığı kuru nane
Yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
YAPILIŞI:
1- Önce pirinci 1 saat,1 çay kaşığı tuz atılmış ılık su ile ıslatalım. Üzerini örtecek kadar su ekleyip pişirelim. Suyunu çekince soğumaya bırakalım.
2- Pirinci süzelim ve nişastasının akmaması için yıkamıyalım(köftenin daha sıkışık olması için böyle yapıyoruz).
3- 250 gram kıymayı 1 çorba kaşığı rivyera zeytinyağı ile 5 dakika kavurup, soğanın tamamını ekleyelim ve kavurmaya 5 dakika daha devam edelim.
4- Tuzun tamamını ve karabiberi ekleyip kıymayı ocaktan alalım.
5- Büyükçe bir tepsiye, birbirlerine değmemesine dikkat ederek; çiğ kıymayı, haşlanmış pirinci, kavrulmuş kıymayı koyalım.
6-Kavrulmuş kıyma ve haşlanmış pirinç soğuyunca, ortasına  3 yumurtayı kıralım. Kuru nane ve çok ince kıyılmış maydonozu ekleyip yoğuralım. Cıvık bir hamur oluyor ekmek olmadığı için. Kadınbudu köfteyi yapmaya karar verince pirinci 4 saat önceden haşlayıp soğutursak daha başarılı oluyor.
7- Bu karışımı buzdolabında 1 saat bekletelim.
8- Yassı bir tabağa 1 su bardağı galeta unu koyalım. Köftelerin büyüklüğünü 40 gram yapalım, elimizdeİizmir köfte gibi şişman yapıp, galeta ununa atalım ve iki elimiz arasında her iki yüzünü de galetalıyalım.
9- Bir tabakta  2 tane yumurtayı çırpalım. Galetayla kapladığımız köfteleri yumurtaya bulayıp, kızgın yağda kızartalım. Garnitür olarak patates püresiyle servis yapalım. Bu köftenin olmazsa olmazı püredir çünkü. Daha sonra dereotlu püre tarifini paylaşacağım sizlerle. Afiyet olsun...
Ben kadınbudu köfteyi  bir kilo kıymadan yapıp, galeta ununa buladıktan sonra, tepsiye diziyorum. Her katın üzerine streç koyup derin dondurucuda donduruyorum. İki saat sonra tepsiden alıp buzdolabı poşetine koyuyorum, istediğim zaman derin dondurucudan çıkarıp yumuşadıktan sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp kızartıyoru
                               Köfte hamurunu, galeta ununa bulamadan önce, Kuru köfte gibi ya-
                                pıp, sonra biçim verelim. Bu reçeteden 17 adet köfte elde ediyoruz.


.

1 yorum yap:

Adsız dedi ki...

çoook güzel görünüyolar

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More