15 Ekim 2010 Cuma

Damla Çikolatalı Ve Kuru Meyveli Muffin

Fırınımı bir çeşit için, yakmamaya çok özen gösteriyorum. Ya bugünkü gibi, üç çeşit kekin önce tüm malzemelerini hazırlayıp, tartıp, tezgahımı itiş kakış kullanıyorum. Sadece miksere iş düşüyor, ikişer dakika arayla üç hamur hazır oluyor ve aynı zamanda fırına giriyor. Veya yetiştiremezsem, ilkini fırına attıktan sonra, fırını 20 dakika açamayacağım için diğerlerini 20 dakikada hazırlayıp pişiriyorum.
İşyerimin mutfağından dolayı, bu şekilde çalışmaya ve mutlaka ön hazırlık yapmaya alışmışım. Başka türlü çalışmam mümkün değil. Yemek yaparken de aynı şekilde çalışıyorum. Dört ocağımı aynı zamanda kullanıp, hepsinin birden oluşmasına alışmışım yirmi yıldır. Ön hazırlık olunca aynı zamanda pişiyorlar. Yemekler pişerken de mutfağımı toparlama şansım oluyor. Ve işim bitmiş oluyor mutfakta. zaman bana kalıyor tüm gün. İki ölçü hazırladım hamuru bugün, unu ve kabartma tozunu atmadan önce ikiye böldüm, birini kakaolu, diğerini kuru meyveli yaptım. Muffin hamuru üçüncü günde bile yenebilecek lezzette oluyor.

MALZEMELERİ:
500 gram un
6 yumurta
14 gram kabartma tozu
50 gram süt
180 gram pudra şekeri
300 gram margarin(yarısını zeytinyağı kullandım)
20 gram kakao
75 gram damla çikolata
120 gram kuru meyve(dut, elma, erik, kayısı, incir, üzüm, kuruları. Zencefil, tarçın, mahlep, dövülmüş karanfil)

YAPILIŞI:
1- Pudra şekeri ve dışarda yumuşamış margarini 5 dakika çırpalım. Önceden borcama kırdığımız yumurtaları, tek tek akıtarak çırpmaya devam edelim(muffin hamuru toplam 10 dakika çırpılıyor) Sütü ekleyip 2 dakika daha çırpalım.
2- Hamuru ikiye ayıralım. Un ve kabartma tozunu karıştıralım.
3- Kakaolu yapacağımız karışıma 20 gram kakao koyduğumuz için, 20 gram un eksik koymalıyız.
4- Kakaolu olana kakao ekleyip, 2 dakika daha mikserle çırpalım. Ve unu ekleyip tahta kaşıkla un kayboluncaya kadar karıştırıp, damla çikolataları ekleyelim. Yağlanmış(kalpların içine kağıt kalıp da kullanabiliriz) kalıplara boşaltalım.
5- Kuru meyveli hamura kabartma tozu ile karıştırdığımız unu ekleyip, yine tahta kaşıkla un görünmez olana dek karıştıralım.Kuru meyveleri de ekleyip kalıplara boşaltalım.
6- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More