25 Eylül 2010 Cumartesi

Üzümlü Ekmek

Bu ekmek de çok değişik bir lezzet. Denedim ve çok beğenildi. Aslında  tatlı poğaça tadını anımsatıyor ama denenmesinde yarar var diyorum, beğeneceğinizi umuyorum. Kakuleyi baharatçıdan 4 liralık aldım. Küçük yeşil çekirdeğe benziyor. İçlerinde tohumlar var. Doğu ve Güney Anadoluda mırra kahvesinin içine atılıyormuş,  gaz söktürücü özelliği ve ekmeğe katıldığında bayatlatmama özelliği varmış.Tohumları havanda ezdim.

MALZEMESİ:
500 gram un
30 gram yaş maya
225 gram yumuşak margarin
2 çorba kaşığı toz şeker
1 kahve fincanı  ılık süt
1 adet rendelenmiş limon
1 çay bardağı sultaniye kuru üzüm
1 çay bardağı kuş üzümü
1 çay kaşığından az tuz
yarım çay kaşığı kakule
Üzeri için pudra şekeri


YAPILIŞI:
Bu hamuru mayalamak biraz değişik. Unu bir kaba koyup, ortasını havuz gibi açalım, toz şekeri ılık sütü ve mayayı ekleyip havuzun ortasını yanlardan aldığımız unlarla kapatıp 30 dakika ılık bir yerde mayalanmasını bekleyelim. Bu arada üzümleri ılık sütte bekletelim. 30 dakika tamamlanınca yumuşamış margarini, tuzu, kakuleyi, rende limonu ve süzülmüş üzümleri de ekleyip 5 dakika yoğuralım. Üzerini örterek 20 dakika bekletelim. Sonra 2 dakika yoğurup şekil vererek yada yağlanmış kalıba koyarak 15 dakika daha bekletelim ve önceden 220 derecede ısıtılmış fırında önce 15 dakika pişirelim. Fırının ısısını 200 dereceye getirelim. 30 dakika daha bu ısıda pişirelim. Fırından çıkarıp 5 dakika sonra çay süzgüsüyle pudra şekeri serpelim. Umarım benim kadar beğenirsiniz. 


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More