25 Eylül 2010 Cumartesi

Sucuklu Sosisli Kaşarlı Kiş

Dün öğleden sonra denediğim bir tarif  bu. Kiş yapmak istedim ve evde olan malzemelerimden oluşturdum içini. O kadar çok ve değişik kiş hamuru tarifi var ki... Ama ben elmalı payımın hamurundan şekeri çıkararak ve yumuşak olmasını istediğim için iki çorba kaşığı yoğurt ekleyerek hazırladım hamurunu.Yılların mutfak deneyimine ve sağduyuma dayanarak hamuru on dakika pişirdim, sonra malzemesini çiğden koyarak pişirdim. Enfes bir görüntü ve lezzet çıktı ortaya. Çok amatör bir fotoğraf makinem var ama canım kızım yine de güzel resimler çıkardı ortaya. Umarım sizde beğenir ve denersiniz.

HAMURU:
240 gram un ( sinangil normal un kullandım )
100 gram margarin ( teremyağ kullandım )
5 gram kabartma tozu
10 gram tuz
1 yumurta
2 çorba kaşığı yoğurt 

İÇ MALZEMELERİ:
Yarım kangal ince dilimlenmiş sucuk
4 adet ince doğranmış sosis
3 adet erik domates ( içi sulu olmuyor )
2 adet yuvarlak dilimlenmiş yeşil biber
1 adet yuvarlak dilimlenmiş kırmızı paprika biber
Rendelenmiş kaşar peyniri
2 tatlı kaşığı salça
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı kuru reyhan
Çok az tuz
1 çay kaşığı rivyera zeytinyağı

YAPILIŞI:
Yumuşamış margarini ufaladım ve tüm hamur malzemesini bir kapta yoğurmaya başlayıp, unlanmış tezgahta yoğurmaya devam ettim (elmalı pay hamuruna yoğurt ekleyip şekeri çıkardığım için  bir avuç daha un ekledim). Sonra hamuru streç folyada 20 dakika buzdolabında beklettim. O arada da salça, kekik, kuru reyhan, tuz ve zeytinyağını karıştırdım. Hamuru dolaptan alıp tezgahta bir iki kez daha yoğurdum. Tezgaha un serpip hamuru merdane ile açtım. İnce sayılacak bir hamuru çok az yağladığım kalıba yerleştirip kalıptan taşan hamuru merdane ile tırtıklı yerinden bastırarak kestim. İç kenarlarını elimle bastırarak yerleştirdim ve tabanını bıçakla 7 -8 yerinden çizdim.180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdim. Fırından çıkardım ve tabanına salçalı karışımı fırça ile sürdüm.( Domatesin kabuklarını soymadan zar inceliğinde yuvarlak kesmiştim önceden ). Bir sıra domates, üzerine sucuk dilimleri, yeşil ve kırmızı biberleri, sosisleri, tekrar domates ve sırasıyla diğerlerini yerleştirdim. En üste rende kaşarı serptim. Biraz hamur kalmıştı  kenarlarından çıkan, onları da tekrar merdane ile açarak hamur ruleti ile 1 cm eninde keserek üzerine kafes gibi süs yaptım. Çok az rende kaşarım kalmıştı, en üstüne de onu koyarak tekrar fırına atıp 20 dakika gibi pişirdim.Biz çok beğendik,umarım sizde dener ve beğenir ve bana yorum yazarsınız.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More