25 Eylül 2010 Cumartesi

Omlet Sufle


Elimde eski basım ama çok güzel  bir kitap var. Defalarca sayfalarını çevirip duruyorum ve heyecanlanıyorum.Ekrem Muhittin Eren' tarafından yazılmış, 5 Şubat 1974 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kız teknik öğretim okullarına tavsiye edilmesi uygun görülmüş. 18 yaşımdayken basılan bir kitap için heyecanlanmamak olası değil. Öyle değişik yemek reçeteleri var ki... Umarım hepsini denerim ve size resimleriyle birlikte iletirim.

MALZEMELER:
10 adet yumurta(sarıları ve akları ayrılmış)
20 gram margarin
20 gram un
200 gram süt
150 gram rende gravyer peyniri
1 çay kaşığı tuz
YAPILIŞI:
1- Bir tencereye; 20 gram margarini koyalım, eridikten sonra 20 gram unu ekleyip iki dakika kavuralım. Sütü de ekleyip muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştıralım, tuz ve rende gravyer peynirini ekleyelim, bir taşım kaynatıp ocaktan alalım.
2- Karışım ılındıktan sonra yumurta sarılarını tek tek ekleyerek mikserle çırpalım.
3- Başka bir kapta yumurta aklarını ve tuzu aklar köpük haline gelinceye kadar çırpalım, ve yumurta sarılarının olduğu karışıma tahta kaşık yardımıyla yedirelim.
4- Karışımı  22-24 cm çapında bir kalıba döküp,170 derece ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirelim ve sıcak olarak servis yapalım.
Bu tarifi yazdığımda fotoğraf çekilememişti. Bugün 3 Kasım Çarşamba günü tekrar uyguladım omlet sufle'yi. Gerçekten çok lezzetli. Gravyer peynirinin tadı ağır basmış gibi.
Aslında tavada pişirdiğimiz omletle bir iki farkı var. Un kavrulup sütle muhallebi gibi pişmesi. Yumurta akları ve sarılarının ayrı çırpılması. Ve gravyer peyniri eklenerek fırında pişmesi.Yine de mutlaka denemenizi öneriyorum.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More