24 Eylül 2010 Cuma

Mantı Hamuru ve İçi

Hamuru:
1 kilo 50 gram ova 1 un
3 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
330 gr+3 yemek kaşığı iyi su
Tüm malzemeleri bir kapta yaklaşık beş dakika yoğurup,üstünü yaş bir bez yada streçle örtüp buzdolabında
yarım saat bekletin.Dolaptan çıkınca iki üç dakika daha özleştirip 5 beze yapalım ,on dakika sonra açmaya
başlayalım.Ben 80 cm çapında bir masada açıyorum.masa büyüklüğüne yakın olacak incelikte açıyorum.Sonra  hamur kesiciyle kare şeklinde kesiyorum.
Şimdi içini hazırlıyalım:
Yarım kilo 2 kez çekilmiş yağsız dana kıyması
4 küçük veya 3 büyük soğanı rendeleyip,tel süzgüde suyunu sıkalım
1 kahve kaşığı tuz
yarım kahve kaşığı karabiber
Kare hamurlara kıyma koy üçgen kapat.İçine tuz atılmış kaynar aliminyum  tencerede şeffaflaşıncaya dek pişir.Yaklaşık 8 dakikada pişiyor.Afiyet olsun.

1 yorum yap:

moonrose dedi ki...

Kuzen mantıyı çok sevıyorum.Ben de bırkaç çeşidini yapıyorum.Ankara da OVA unu bulamadım.Sen rastladınmı ki?

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More