24 Eylül 2010 Cuma

Limonlu Turta


HAMUR MALZEMESİ:
240 gram un (sinangil normal un kullandım)
85 gram toz şeker
85 gram margarin (teremyağ kullandım)
1 adet kabartma tozu
1 yumurta
1 adet limon kabuğu rende (rendenin ince tarafı ile)


LİMONLU KREMA MALZEMESİ:
270 gram süt
85 gram toz şeker
35 gram un
15 gram mısır nişastası
1 yumurta+1 yumurta sarısı
1 limon kabuğu rende
2 çorba kaşığı labne peynir (ben pınar labne kullandım)
1- Önce limonlu kremayı yapalım. Labne peyniri dışında tüm malzemeleri çelik sütlük veya çelik tencereye koyup, çırpacakla iyice karıştıralım. Sonra ateşe koyalım, kaynayıncaya dek karıştıralım. Ocaktan alıp ılınmasını bekleyelim. İki çorba kaşığı labne peyniri ekleyip iyice karışmasını sağlayalım.
2- Şimdi hamura geçebiliriz; Tüm hamur malzemelerini bir kapta yoğuralım. Dört dakika sonra tezgaha alıp tekrar yaklaşık beş dakika yoğuralım (hamur 485 gram gibi oluyor, ikiye bölüp streç folyo ile saralım ve 20 dakika buzdolabında bekletelim. Ben profesyonel kasnak kullanıyorum. Altlığı ayrı oluyor, folyo ile dışından kaplıyorum. 18 cm kalıp kullanırsak tombul turta olur, 20 cm lik kalıp kullanırsak daha ince olur).
3- Kalıbı yağladıktan sonra un serpilmiş tezgahta hamurun yarısını üzerine un serperek merdane ile açalım (tam yuvarlak yapabilmek için kasnaktan bir parmak daha geniş tencere kapağı, tabak gibi aparatla kesip düzgün yuvarlak olmasını sağlayalım. Ve sağ avucumuza alıp kalıba yerleştirelim.
4- Hamur yukarıya doğru yüksek olmalı. Parmaklarımızla çok bastırmadan kenarlarını düzeltelim. Hazırladığımız kremayı kaşıkla ortaya dökelim. Yanlara gelmemesine dikkat ederek kaşığın tersiyle bombeli şekilde düzeltelim.
5- Hamurun diğer yarısını da unlanmış tezgahta aynı biçimde açalım. Avucumuza aldığımız hamuru kremanın üstüne kapak gibi hafifçe yerleştirelim. Parmaklarımızın yardımıyla kenarlarını alt kenarla birleştirelim. İnce uçlu bir bıçakla tam göbekten aşağıya  doğru çizik atalm (düzgün kabarması ve hava alması için ).
6- 170 derece ısıtılmış fırında 30 dakika pişirelim. Ilınınca üzerine çay süzgüsüyle pudra şekeri serpelim. Soğuyunca buzdolabına  kaldıralım ve 3-4 saat soğumasını bekleyelim.
7- İçindeki kremalı karışım ılıkken  iyi dilimlenmiyor. Soğuk yenmesi gereken bir turta diye düşünüyorum.
Afiyet olsun, umarım çoook beğenirsiniz.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More