25 Eylül 2010 Cumartesi

Kakaolu İrmik Helvası

Dün gece saat sekiz gibi irmik helvası yapmaya karar verdim. Çünkü gerçekleşmesini istediğim bir dileğim vardı. Helva adamıştım, saat altı gibi telefonda istediğimin olduğunu öğrendim. Çok rahatladım, hemen helva kavurmaya başladım. Ama değişik olsun istedim ve kakaolu yapmaya karar verdim. Sizin de rahatlıkla yapacağınız bir tarif sunuyorum şimdi size..
MALZEMESİ:
500 gram irmik ( filiz marka kullandım )
250 gram margarin (teremyağ kullandım )
440 gram süt
400 gram su
465 gram toz şeker
1 çorba kaşığı tepeleme kakao
 1 avuç toz ceviz

YAPILIŞI:
Margarini çelik tencerede eritelim, irmiği katalım ve kısık ateşte sabırla karıştırmaya başlayalım. Ben dörtlü ocağımın en küçüğünde, önce tam ateşte on dakika , sonra kısık ateşte yirmi dakika daha kavurdum ve kakaoyu ekleyerek beş dakika daha kavurdum, kırık cevizi de attım. Başka bir kapta soğuk süt, soğuk su, toz şekeri karıştırdım iyice, kavrulan malzemenin üzerine ekleyip büyük ocağa aldım. Aynı pilav gibi düşünelim su ekledikten sonra kısık ateşte lapa oluyor  o nedenle göz göz oluncaya dek harlı ateşte kaynatalım,bir iki kez karıştırmamız yetiyor. Sonra yine en küçük ocağıma alıp altını kısarak on dakika daha demlendirdim. Küçük kek kalıplarımı hafifçe elimle suyla ıslattım, helvayı kalıba doldurup iyice bastırıp ters çevirdim. Kalıbın
kenarları tırtıklı olduğu için çok güzel oldu görünümü. Tadı da harika oldu. Evde vanilyalı dondurma olmadığı için sade sundum ama beyaz dondurma ile daha güzel olacağına eminim.En kısa zamanda deneyeceğinizi umuyorum. Afiyet olsun.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More