29 Eylül 2010 Çarşamba

Derin Dondurucuda Dondurulan Yaz Türlüsü

Dün kendime zaman ayırmıştım. Bir gün önceden yemeklerimi yapmış ve size yazmıştım tariflerini. Bu sabah önce evi süpürüp, paspas yaptık eşimle birlikte. Her gün süpürüp, paspas yapmak durumundayız çünkü Rex'imiz var(2 yaşında alman kurt köpeğimiz). Her gün taranıyor, yine de süpürmeden olmuyor. Mutfağa girmesi yasak tabii ki. Üstelik evde halı da yok, çünkü halıya yapışıyor tüyleri. Olsun, gülü seven dikenine katlanıyor. İyi ki varsın rex...
Geçen tariflerimde bamyayı zeytinyağ dışında tüm malzemesiyle hazırlayıp, derin dondurucuya koyup, sonra düdüklü tencerede pişirişimi tariflemiştim.
Bugün de  yaz türlüsünü anlatacağım size.


MALZEMELER:
Yarım kilo taze fasulye
1 adet patates
2 adet küçük kabak
3 adet kabukları soyulmuş domates
2 adet çok ince havuç
2 diş sarımsak
2 adet yeşil biber
1 adet kırmızı paprika biber
1 adet büyük kuru doğan
1 tatlı kaşığı silme domates salçası
1 çay kaşığı tuz
Tuzlukla karabiber

Pazara gittiğim gün(çok yorgunsam eğer birgün sonra), o gün pişireceğimin dışında, tüm sebzeleri pişecek gibi malzemeleriyle hazırlayıp, poşetlerde derin dondurucuya kaldırdığımı yazmıştım. Hem her hafta pazara gitmemiş oluyorum, hem de daha kolayıma geliyor. Ellerim sadece birgün soğan, sarımsak kokuyor. Diğer günler dolaptan çıkarıp düdüklü tencerede pişirmek kalıyor. Yukarıda yazılan  malzemeleri ocağa yemek koyacakmış gibi hazırlayıp, poşetle derin dondurucuya kaldırmıştım. Bu sabah dolaptan çıkarıp  bir saat sonra tencereye zeytinyağını koyup 1 çay bardağı su(patates olmasaydı yarım çay bardağı koyacaktım) ekleyip, düdüğünü indirdikten sonra 12 dakikada pişirdim. Ama  daha çok erimesin diye 3 dakika sonra havasını çıkartıp, tencereyi açtım ve servis tabağına aldım.Umarım size de pratik gelir ve denersiniz.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More