30 Eylül 2010 Perşembe

Ankara'da Atık Yağ Toplayan Varmı?

Ben mümkün olabildiğince çevreci olmaya özen göterenlerdenim.İzmir'de restoranımızın fritöz yağlarını yasal olarak toplayan firmamız vardı. Mavi plastik bidonlar bırakırlardı belirli aralıklarla. Çevre ve Orman Bakanlığının yemek sektöründe olan mekanlara uyguladığı ve belediye tarafından sıkça kontrol edilen bir uygulamaydı. Bu nedenle fritöz dışında,yemek yağlarını  ve ton balıklı salatada kullandığımız ton balıklarının yağlarını da beş kiloluk kavanozlarda biriktirip, atık yağ toplayan firmanın verdiği bidona döküyorduk. Bazı çevreci arkadaşlarım bile evde küçük kavanozlarda biriktirip, bana getirirlerdi. Lavaboya döktüğümde çok üzülüyorum,içim acıyor.
Ama Ankara'da böyle bir sisteme rastlayamadım.Kavanozda biriktirdim atık yağları ama,nereye verileceğini bilemediğimden, kavanozun kapağını sıkıca kapatıp, çöpe attım üzülerek. İnşallah birisi bu yazdıklarımı okur ve bana bilgi verir. Sevgiyle kalın. İşin ucundan tutsak bile doğaya yardımımız olur diyorum...

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More